Bedrijfsjournaals
Twee voorbeelden van interne bedrijfscommunicatie films, magazines of journaals die ik heb geregisseerd.
Semiconductors in perspective
Philips Semiconductors is op het moment dat we deze interne communicatiefilm gaan maken een bedrijf met een duidelijk doel voor ogen; De concurrentie dubbel en dwars aangaan en binnen een jaar tijd in de top 10 van chipsproducerende bedrijven terecht komen. Doug Dunn is op dat moment de CEO en heeft dus een duidelijk mission statement.
Dit Intern communicatieprogramma is doorspekt van cijfers en marketingstrategieën maar is wel bedoeld voor al het personeel (25.000 mensen wereldwijd). Door middel van speelse maar duidelijke computergraphics zijn de strategiën en doelen gevisualiseerd.
Computergraphics: NeoGeo
Muziek: Ed van Otterdyke
Idee, regie, eindredactie en vormgeving: Arnout Mostert
Etos bedrijfsjournaal
Etos drogisterijen had een bedrijfsjournaal dat maandelijks werd gemaakt door No Fear Productions.
Toen het bedrijf mij benaderde voor de regie van dit programma was het de bedoeling het een nieuwe en verfrissende uitstraling mee te geven en op een professionelere manier aan te pakken dan de jaren ervoor was gebeurd. Een nieuwe vorm en een presentatrice werden snel gevonden. Het journaal werd een onderhoudend videomagazine met uiteenlopende items over producten, acties en organisatorische zaken.